Gry karciane

 


 

51. Stan

 

Autor: Ignacy Trzewiczek.

Opracowanie graficzne: Michał Oracz.

Wydawca: Wydawnictwo Portal - 2010.

Zawartość: pudełko (189x275x67)mm, instrukcja - 12 stron (165x235)mm, 72 karty Lokacji, 26 kart Kontaktu, 8 kart Liderów, 22 żetony Robotników, 68 żetonów Surowców (złom, paliwo, broń, budulec i uniwersalne), 47 żetonów Punktów Zwycięstwa, 40 żetonów kontaktu (podbój, współpraca, przyłączenie i uniwersalne), 4 żetony Przebudowy, 16 znaczników Frakcji (po 4 na frakcję), 1 znacznik Pierwszego gracza.

Liczba graczy: 2-4.

Czas gry: 60-90 minut.

Uwagi: Świat znany z gry fabularnej "Neuroshima" i gry planszowej "Neuroshima Hex!". W czasopiśmie "Świat Gier Planszowych" numer 17 dołączono kartę promocyjną do gry. W czasopiśmie "Świat Gier Planszowych" numer 25 dołączono 40-kartową talię demonstracyjną do gry. 

Recenzja: - Rebel Times 38, listopad 2010 - str. 36-43;

                 - Świat Gier Planszowych 15 - str. 35-37.

Opis: USA legły w gruzach. W wyniku wojny i użycia broni masowego rażenia zmieniły się w bezkresne obszary pustkowi i ruin. Trzydzieści lat po zagładzie ludzkość podnosi głowę. Siły czterech frakcji rozpoczynają walkę o wpływy w zniszczonym kraju. Powoli nawiązują kontakt z rozsianymi po okolicy osadami i skupiskami ludzi.

     Cały kontynent dzieli się teraz na osady, miasteczka, obozy i grupy gangerów. Jednak są tacy, którym marzy się powrót do dawnej formy funkcjonowania kraju. Wyśnili sobie utworzenie 51. Stanu, który będzie zaczątkiem odrodzenia.

Rozgrywka: Dowodzimy jedną z czterech Frakcji i stajemy do walki o wpływy. Rozbudowujemy potęgę Frakcji i gromadzimy Punkty Zwycięstwa.

 

51. Stan: Nowa Era 

 

Autor: Ignacy Trzewiczek, Michał "Ozi" Ozon.

Opracowanie graficzne: Michał Oracz. Grafika kart: Michał Oracz, Maciej Szpakowski.

Wydawca: Wydawnictwo Portal - 2011.

Zawartość: pudełko (189x275x67)mm, instrukcja - 20 stron (164x235)mm, 87 kart Lokacji, 5 kart Bazy, 5 kart Umowy, 5 Frakcyjnych Kart Kontaktu, 8 Kart Natychmiastowych, 47 żetonów Punktów Zwycięstwa, 35 żetonów Frakcji, 15 żetonów Przyłączania, 20 żetonów Podboju, 17 żetonów Współpracy, 11 żetonów Uniwersalnego Zasobu, 4 żetony Dystansu Obronnego, 4 żetony Przebudowy, 2 żetony Uniwersalnego Kontaktu, 48 drewnianych znaczników Surowców 22 drewniane znaczniki Robotników, 5 dodatkowych żetonów Surowców, 1 znacznik Pierwszego gracza, 1 Tor Punktacji ze skrótem zasad.

Liczba graczy: 2-4.

Czas gry: 60-90 minut.

Uwagi: Samodzielny dodatek, który można łączyć z 51. Stanem. Zawiera ponad 80 nowych kart Lokacji i Kontaktu oraz nową Frakcję - Hegemonię (agresywną, brutalną siłę, która włącza się do wyścigu o władzę). Zawiera też nowe reguły pozwalające na bezpośrednią interakcję pomiędzy graczami.

Recenzja: - Świat Gier Planszowych 19 - str. 12-13.

Opis: Frakcje urosły w siłę. Ich granice poszerzyły się. Napięcie rośnie. W końcu rozpoczyna się lawina ataków i najazdów, Mutanci ruszają na Nowy Jork, wybucha piekło. Inne frakcje włączają się do walki. Rozpoczyna się Nowa Era. Era wojny.

 

51. Stan: Zima

 

Autor: Ignacy Trzewiczek.

Opracowanie graficzne: Michał Oracz. Grafika kart: Michał Oracz, Maciej Szpakowski, Maciej Mutwil.

Wydawca: Wydawnictwo Portal - 2011.

Zawartość: pudełko (189x275x67)mm, instrukcja angielsko-polsko-niemiecka - 36 stron (164x236)mm, 40 kart Lokacji, 8 kart Natychmiastowych, 4 karty Liderów, 4 karty Frakcji Texas, 16 żetonów Punktów Zwycięstwa, 6 żetonów Przyłączenia, 5 żetonów Przebudowy, 2 żetony Wyłączonej Produkcji, 7 żetonów Frakcji Texas, 1 dwustronna plansza Frozen City, 1 Kość Tury.

Liczba graczy: 2-6.

Czas gry: 60-90 minut.

Uwagi: Dodatek do gier 51. Stan oraz Nowa Era wprowadzający nowe reguły oraz 54 nowe karty. Dodatek został zaprojektowany z myślą o graczach preferujących spokojny, planowy rozwój ponad szaloną agresję.

Recenzja: - Świat Gier Planszowych 27 - str. 54-55.

Opis: Nadeszła zima. Nastało krótkotrwałe zawieszenie broni. Frakcje rozpoczęły przygotowania do kolejnego etapu wojny, zmagań, które rozpoczną się na wiosnę. W między czasie wzmacniają swoją siłę. Dzięki odkryciu potężnego Frozen City zdobywają nowe możliwości, nowe kierunki rozwoju. Zima to ledwo przykrywka, dla ciężkiej pracy, której efektem będzie kolejna wojna.

Rozgrywka: W czasie gry można wysyłać swoich robotników do Frozen City, będą tam mogli wynająć najemników i znaleźć nowych liderów. Pojawia się także nowa Frakcja - Teksas. Ziemie Teksasu są gęsto zaludnione, co skutkuje zwiększoną produkcją robotników. Jest więc czas i możliwości, by dokładnie zaplanować rozwój swojej frakcji do kolejnej wojny.


Copyright Sergeant AdOw © 2020 - Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów tylko za moją wyraźną zgodą.          www.fantastyka-86.pl