Typ:
strategia turowa.
Produkcja:
Microprose Software Inc - 1994.
Wydawca:
Microprose Software Inc. Polski wydawca: IPS Computer Group.
Zawartość:
pudełko kartonowe (189x240x48)mm, instrukcja - 128 stron (140x195)mm,
dodatek techniczny - 12 stron (141x195)mm, 3 dyskietki.
Wymagania:
386 40MHz, 2MB RAM, VGA, 12MB HDD, MS-DOS 5.0.
Uwagi:
Wydano też na CD-ROM-ie.
Bibliografia:
-
Bajtek 11(111)/1994 - str. 48 - recenzja;
-
Gry Komputerowe 7-8(17)/1995 - str. 34-35 - poradnik;
-
Reset 7(15)/1998 - str. 20 - recenzja;
-
Secret Service 6(14)/1994 - str. 44 - poradnik;
-
Secret Service 1(20)/1995 - str. 46 - recenzja;
-
Świat Gier Komputerowych 9/1994 - str. 42-43 - poradnik;
-
Top Secret 6(27)/1994 - str. 16-17 - poradnik.
Opis:
Jest rok 1999. Nieznane obiekty latające coraz częściej odwiedzają
naszą planetę. Kosmici porywają osobników rasy ludzkiej, aby dokonywać
na nich eksperymentów. Wiele państw podejmowało samodzielne próby
pokonania kosmitów. Japończycy, przodujący w myśli technicznej, w
sierpniu 1998 roku tworzą oddziały Kiryu-Kai, lecz nie są w stanie
sprostać przeciwnikowi w pojedynkę. Okazuje się, że jest to problem
globalny i pojedyncze kraje nie są zdolne do samodzielnej walki.
11 grudnia 1998 roku, w Genewie, na tajnym spotkaniu zebrali się
przedstawiciele najbardziej rozwiniętych ekonomicznie państw świata.
Zdecydowano się na powołanie niezależnej organizacji do badania i
zwalczania zagrożenia ze strony kosmitów. Zdecydowano, że do jej
dyspozycji będą najlepsi ludzie, którzy będą pracować jako jedna
wielonarodowa organizacja zbrojna. Została ona nazwana Extraterrestrial
Combat Unit (Siły Zwalczania Zagrożenia Pozaziemskiego), czyli w skrócie:
X-COM.
Aby obronić Ziemię przed inwazją UFO należy pieniądze dostarczane
przez rządy umiejętnie podzielić na: budowę baz, ich rozbudowę, zakup
sprzętów potrzebnych do walki, najecie ludzi. Należy również wysyłać
swoich żołnierzy do miejsc lądowań UFO, gdzie następuje walka
taktyczna kilku- (lub kilkunastoosobowgo) oddziału z najeźdźcami.
Zdobyty w czasie tych misji sprzęt obcych można badać, dzięki czemu można
go następnie wykorzystać, zwiększając w ten sposób swoje szanse. Najeźdźcy
mają bardziej rozwiniętą technologię, dlatego badania naukowe są
niezbędne.
|