Typ:
strategia turowa.
Produkcja:
Microprose Software Inc - 1995.
Wydawca:
Microprose Software Inc. Polski wydawca: IPS Computer Group.
Zawartość:
pudełko kartonowe, instrukcja, 4 dyskietki.
Wymagania:
386 40MHz, 4MB RAM, VGA, 15MB HDD, MS-DOS 5.0.
Uwagi:
Polska wersja językowa. Kontynuacja gry "UFO: Enemy
Unknown". Wydano też na CD-ROM-ie.
Bibliografia:
-
Gambler 6(19)/1995 - str. 74 - recenzja;
-
Gambler 7(20)/1995 - str. 28-29 - poradnik;
-
Gry Komputerowe 5(15)/1995 - str. 8 - zapowiedź;
-
Secret Service 6(25)/1995 - str. 62-63 - poradnik;
-
Secret Service 6(25)/1995 - str. 64-65 - poradnik.
Opis:
Jest rok 2039. Zniknęły ostatnie ślady walk z przybyszami z Kosmosu
sprzed czterdziestu lat. Jednak poprzedni konflikt z przybyszami spowodował,
że w głębinach oceanu obudziły się obce moce drzemiące tam od tysiącleci.
Na dnie oceanu leżą pozostałości olbrzymiego, międzygwiezdnego statku
kolonizacyjnego. 400 mld ton metalu, który opadł na Ziemię jakieś sześćdziesiąt
pięć milionów lat temu. Gdy kończył się poprzedni konflikt komputery
statku rozpoczęły pracę, a olbrzymie komory hibernacyjne rozpoczęły
swój cykl ranimacyjny. X-COM znowu musi stawić czoło przybyszom, tym
razem przybywającym z głębin oceanów.
Aby obronić Ziemię przed inwazją UFO należy
pieniądze dostarczane przez rządy umiejętnie podzielić na: budowę
baz, ich rozbudowę, zakup sprzętów potrzebnych do walki, najecie ludzi.
Należy również wysyłać swoich żołnierzy do miejsc lądowań UFO,
gdzie następuje walka taktyczna kilku- (lub kilkunastoosobowgo) oddziału
z najeźdźcami. Zdobyty w czasie tych misji sprzęt obcych można badać,
dzięki czemu można go następnie wykorzystać, zwiększając w ten sposób
swoje szanse. Najeźdźcy mają bardziej rozwiniętą technologię,
dlatego badania naukowe są niezbędne.
|