
|
Autor:
Jan Madejski.
Opracowanie
graficzne: Marcin Przybyłek.
Wydawca:
cdp.pl - 2013.
Zawartość:
pudełko (303x303x70)mm, instrukcja - 36 stron (280x280)mm, plansza
(869x581)mm, 10 plansz Gamedeków, 12 plansz Scenariuszy, 10
kartonowych pionków Gamedeców, 100 kart Zdarzeń, 24 karty
Ekwipunku, 16 kart Zleceń Korporacyjnych, 10 kart Terroru, 10 kart
Finału, 140 żetony Poszlak/ Zobowiązań
(po 10 na Gamedeca), 48 żetonów Umiejętności, 12 żetonów
Reputacji, 12 żetonów Ran, 30 żetonów
Kredytów, 14 żetonów Lagów, żeton Celu, żeton Zagrożonej
Korporacji, żetonów Rozpoczynającego gracza, 2 kostki k6.
Liczba
graczy:
1-6.
Czas
gry: 1 godzina.
Uwagi:
Gra osadzona w świecie wykreowanym w sadze "Gamedec", której
autorem jest Marcin Przybyłek.
Recenzja:
.
Opis:
W drugiej połowie XXII wieku doszło do paradoksu: rzeczywistość, czyli normalny
realistyczny świat, przestała być tak nazywana. Zyskała miano „Realium”, jakby była tylko jedną z licznych propozycji oferowanych przez Sieć.
Mimo globalnego technologicznego rozmachu człowiek stracił panowanie nad planetą: jego wrogiem stał się agresywny ekosystem. Niebezpieczna stała się flora, fauna i klimat. Ludzie schronili się w miastach-klatkach: gigantycznych megapoliach utrzymujących stabilny klimat dzięki potężnym barierom grawitacyjnym. Ciągi komunikacyjne poza miastami i obszary turystyczne są ogradzane barierami. Przebywanie poza nimi jest skrajnie niebezpieczne i mogą tam wkraczać tylko wyspecjalizowane oddziały
Out-Rangers.
Nikogo to jednak nie martwi, bo prawdziwe życie zdaje się kwitnąć poza
Realium.
Światy wirtualne osiągnęły wysoki poziom skomplikowania technologicznego i społecznego. Są tysiące gier, wirtualnych przestrzeni o zróżnicowanej stylistyce i klimacie, w których ludzie chętnie spędzają wolne chwile. W Sieci przybywa także osób, dla których Światy Sensoryczne są prawdziwym domem, w wyniku wyboru lub przymusu - to zoeneci. Ich jedynymi łącznikami ze światem organików są mózgi zawieszone w netombach lub ciała sztucznie utrzymywane przy życiu. Wirtualia zamieszkują też rzesze diginetów, czyli skomplikowanych sztucznych inteligencji, których świadomości zapisane są w syntetycznych mózgach. Chociaż ich psychiki zostały stworzone przez człowieka, formalnie i praktycznie cyfrowi ludzie nie różnią się niczym od zoenetów.
Cień na tę cyfrową utopię rzuca seria awarii - z początku zróżnicowanych i pozornie niepowiązanych ze sobą, z czasem jednak przyjmujących bardziej globalny charakter. Korporacyjni i rządowi specjaliści podejrzewają, że anomalie są efektem działań zorganizowanej grupy hakerów.
Zadanie rozwikłania sprawy powierzono Gamedecom - specjalistom od wirtualnych tajemnic. Każdy z nich ma inną motywację i własne metody działania, jednak podczas śledztwa ich drogi z pewnością się złączą. Czy rozwiążą zagadkę i powstrzymają cyfrowych terrorystów, zanim Sieć zostanie sparaliżowana?
Rozgrywka: Wcielamy się w gamedeców - detektywów prowadzących śledztwa w wirtualnych światach. Rozgrywka skupia się na walce ze wspólnym zagrożeniem, jednak każdy z gamedeców pracuje na własną rękę
- detektywi mogą współpracować, wchodzić sobie w drogę lub uczestniczyć w całkowicie niezależnym wyścigu do zwycięstwa. |