Gry
karciane
|
51.
Stan
|

|
Autor:
Ignacy Trzewiczek.
Opracowanie
graficzne: Michał Oracz.
Wydawca:
Wydawnictwo Portal - 2010.
Zawartość:
pudełko (189x275x67)mm, instrukcja - 12 stron (165x235)mm, 72 karty
Lokacji, 26 kart Kontaktu, 8 kart Liderów, 22 żetony Robotników, 68 żetonów
Surowców (złom, paliwo, broń, budulec i uniwersalne), 47 żetonów Punktów Zwycięstwa,
40 żetonów kontaktu (podbój, współpraca, przyłączenie i uniwersalne),
4 żetony Przebudowy, 16 znaczników Frakcji (po 4 na frakcję), 1 znacznik
Pierwszego gracza.
Liczba
graczy:
2-4.
Czas
gry:
60-90 minut.
Uwagi:
Świat znany z gry fabularnej "Neuroshima" i gry
planszowej "Neuroshima
Hex!". W czasopiśmie "Świat
Gier Planszowych" numer 17 dołączono kartę promocyjną
do gry. W czasopiśmie "Świat
Gier Planszowych" numer 25 dołączono 40-kartową talię
demonstracyjną do gry.
Recenzja:
- Rebel Times 38, listopad
2010 - str. 36-43;
- Świat Gier Planszowych 15 - str. 35-37.
Opis:
USA legły w gruzach. W wyniku wojny i użycia broni masowego rażenia
zmieniły się w bezkresne obszary pustkowi i ruin. Trzydzieści lat
po zagładzie ludzkość podnosi głowę. Siły czterech frakcji
rozpoczynają walkę o wpływy w zniszczonym kraju. Powoli nawiązują
kontakt z rozsianymi po okolicy osadami i skupiskami ludzi.
Cały kontynent dzieli się teraz na osady, miasteczka, obozy i grupy gangerów. Jednak są tacy, którym marzy się powrót do dawnej formy funkcjonowania kraju. Wyśnili sobie utworzenie 51. Stanu, który będzie zaczątkiem odrodzenia.
Rozgrywka:
Dowodzimy jedną z czterech Frakcji i stajemy do walki o wpływy.
Rozbudowujemy potęgę Frakcji i gromadzimy Punkty Zwycięstwa. |
51.
Stan: Nowa Era
|

|
Autor:
Ignacy Trzewiczek, Michał "Ozi" Ozon.
Opracowanie
graficzne: Michał Oracz. Grafika kart:
Michał Oracz, Maciej Szpakowski.
Wydawca:
Wydawnictwo Portal - 2011.
Zawartość:
pudełko (189x275x67)mm, instrukcja - 20 stron (164x235)mm, 87 kart
Lokacji, 5 kart Bazy, 5 kart Umowy, 5 Frakcyjnych Kart Kontaktu, 8
Kart Natychmiastowych, 47 żetonów Punktów Zwycięstwa, 35 żetonów
Frakcji, 15 żetonów Przyłączania, 20 żetonów Podboju, 17 żetonów
Współpracy, 11 żetonów Uniwersalnego Zasobu, 4 żetony Dystansu
Obronnego, 4 żetony Przebudowy, 2 żetony Uniwersalnego Kontaktu, 48
drewnianych znaczników Surowców 22 drewniane
znaczniki Robotników, 5 dodatkowych żetonów Surowców, 1 znacznik
Pierwszego gracza, 1 Tor Punktacji ze skrótem zasad.
Liczba
graczy:
2-4.
Czas
gry:
60-90 minut.
Uwagi:
Samodzielny dodatek, który można łączyć z 51. Stanem. Zawiera ponad 80 nowych kart
Lokacji i Kontaktu oraz nową Frakcję - Hegemonię (agresywną, brutalną siłę, która włącza się do wyścigu o władzę).
Zawiera też nowe reguły pozwalające na bezpośrednią interakcję pomiędzy
graczami.
Recenzja:
- Świat Gier Planszowych 19 -
str. 12-13.
Opis:
Frakcje urosły w siłę. Ich granice poszerzyły się. Napięcie rośnie. W końcu rozpoczyna się lawina ataków i najazdów, Mutanci ruszają na Nowy Jork, wybucha piekło. Inne frakcje włączają się do walki. Rozpoczyna się Nowa Era. Era
wojny. |
51.
Stan: Zima
|

|
Autor:
Ignacy Trzewiczek.
Opracowanie
graficzne: Michał Oracz. Grafika kart:
Michał Oracz, Maciej Szpakowski, Maciej Mutwil.
Wydawca:
Wydawnictwo Portal - 2011.
Zawartość:
pudełko (189x275x67)mm, instrukcja angielsko-polsko-niemiecka - 36 stron
(164x236)mm, 40 kart Lokacji, 8 kart Natychmiastowych, 4 karty Liderów,
4 karty Frakcji Texas, 16 żetonów Punktów Zwycięstwa, 6 żetonów
Przyłączenia, 5 żetonów Przebudowy, 2 żetony Wyłączonej
Produkcji, 7 żetonów Frakcji Texas, 1 dwustronna plansza Frozen
City, 1 Kość Tury.
Liczba
graczy:
2-6.
Czas
gry:
60-90 minut.
Uwagi:
Dodatek do gier 51. Stan oraz Nowa Era wprowadzający nowe reguły oraz 54 nowe karty. Dodatek został zaprojektowany z myślą o graczach preferujących spokojny, planowy rozwój ponad szaloną agresję.
Recenzja:
- Świat Gier Planszowych 27 -
str. 54-55.
Opis:
Nadeszła zima. Nastało krótkotrwałe zawieszenie broni. Frakcje rozpoczęły przygotowania do kolejnego etapu wojny, zmagań, które rozpoczną się
na wiosnę. W między czasie wzmacniają swoją siłę. Dzięki odkryciu potężnego Frozen City zdobywają nowe możliwości, nowe kierunki rozwoju. Zima to ledwo przykrywka, dla ciężkiej pracy, której efektem będzie kolejna
wojna.
Rozgrywka:
W czasie gry można wysyłać swoich robotników do Frozen City, będą tam mogli wynająć najemników i znaleźć nowych liderów.
Pojawia się także nowa Frakcja - Teksas. Ziemie Teksasu są gęsto zaludnione,
co skutkuje zwiększoną produkcją robotników. Jest więc czas i możliwości, by dokładnie zaplanować rozwój swojej
frakcji do kolejnej wojny. |
Copyright
Sergeant AdOw © 2020 - Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek
wykorzystywanie tych materiałów tylko za moją wyraźną zgodą.
www.fantastyka-86.pl
|