Wydawca:
Decipher Inc. - 2003. Polski wydawca: .
Recenzja:
- Gozoku Nr 2(3)/2005 - str. 10-12.
Opis:
Pierwsza gra, do której wszystkie prawa posiada Decipher.
Do tej pory firma specjalizowała się w tworzeniu gier na licencji, jak
np. Star Wars czy The Lord
of the Rings. Wars powstało po utracie przez firmę Decipher licencji
na wydawanie karcianki bazującej na Gwiezdnych Wojnach. Mechanika jest
bardzo podobna do poprzednika i był to zabieg celowy. Na skutek jednak niezadowalającej sprzedaży, w kwietniu 2005 roku wydawanie gry zostało
wstrzymane.
Rok 2391. Ludzkość podzieliła
się na 3 frakcje, a w Układzie Słonecznym pojawiły się 2 rasy obcych.
Earthers to mieszkańcy Ziemi rządzonej przez korporacje. Gongens to
potomkowie ludzi osiadłych na Marsie (przemianowanym na Gongen).
Mavericks z "Zewnętrznych Pierścieni" to anarchiści. Shi to
eteryczna rasa obcych, smukli i niewielkiej wagi unoszą się
nad ziemią "płynąc" po niej. Porozumiewają się telepatycznie na
niewielkie odległości. Quay to rasa
zniewolona przez Shi. Są potężnej budowy istotami poruszającymi się
na czterech odnóżach. Pokryci chitynowym pancerzem są doskonałymi
wojownikami.
Ilość
graczy:
.
Rozgrywka:
Celem gry jest pozbawienie przeciwnika całej jego energii, którą
reprezentuje każda karta jego talii. Akcja toczy się na lokalizacjach i
to o kontrolę nad nimi się walczy, aby zapewnić sobie końcowe zwycięstwo.
Lokacje te zapewniają większą aktywację, a także są areną walk
wrogich sobie sił. Pełna kontrola nad lokacją pozwala na drążenie
energii zmuszając przeciwnika do straty pewnej liczby kart. Najlepszym
jednak sposobem na pozbawianie przeciwnika energii jest wygrywanie bitew
(na powierzchni planet i w przestrzeni kosmicznej). Inny jeszcze sposób
pozbawiania przeciwnika energii wynika ze zdolności konkretnych kart. |